INTRODUCTION

Introduction

Assalammualaikum Wr Wb . Excuse me, my name is Oscar Rachman Siregar . I'm 21 years old, i was born in Pontianak, may 30, 1996 . I live in H. Rais Arahman, Gg. Margodadirejo 2 no17. I have 3 brothers . I'm the 3rd child of 4 siblings . I have a brothers who is still in school, he was named Faris Akmal Siregar and my 2 older Brothers who were in college and apprenticed in my Father's Office . My hobby is play Futsal .  I really  like Adventure . My Dad's job is a private worker, and my Mother's is Housewife . My previous ideals wanted to be a Pilot . The reason why i want to go to this college because I heard from the community around the Faculty of Economic's, University of Tanjungpura Pontianak Graduates who produce high GPA . I hope by joining this University, Ican learn and be good Friend's to my Friend's . And can achieve it high value, so Ican apply for a job according to my ability . Hope can be achieved what I want . For a more advanced Indonesia .


So much self-introduction from me that I can convey . Thank you for your attention...



Assalamualaikum Wr Wb . Permisi, nama saya  Oscar Rachman Siregar. Umur saya 21 tahun, saya lahir di Pontianak, 30 Mei 1996. Saya tinggal di H. Rais Arahman, Gg. Margodadirejo 2 no17. Saya punya 3 saudara laki-laki. Saya anak ke 3 dari 4 bersaudara. Saya memiliki saudara laki-laki yang masih bersekolah, dia bernama Faris Akmal Siregar dan 2 kakak laki-laki tua saya yang kuliah dan magang di Kantor Ayah saya. Hobi saya adalah bermain Futsal. Saya sangat suka Petualangan. Pekerjaan Ayah saya adalah pekerja pribadi, dan Ibu saya adalah Ibu Rumah Tangga. Cita-cita saya yang terdahulu ingin menjadi Pilot. Alasan mengapa saya ingin kuliah di perguruan tinggi ini karena saya mendengar dari masyarakat sekitar Fakultas Ekonomi Universitas Lulusan Tanjungpura Pontianak yang menghasilkan IPK tinggi. Saya berharap dengan bergabung di Universitas ini, saya bisa belajar dan menjadi teman baik untuk teman saya. Dan bisa mencapainya dengan nilai tinggi, jadi saya bisa melamar pekerjaan sesuai kemampuan saya. Harapan bisa tercapai apa yang kuinginkan. Untuk Indonesia yang lebih maju.

Begitu banyak pengenalan diri dari saya yang bisa saya sampaikan. Terima kasih atas perhatian anda...



Komentar

Postingan populer dari blog ini

VIDEO SUBMISSION 2

Best Friend

Goals/Ambitions/Dreams